Lite om allt

Tänkte bara göra en snabb update innan jag kryper ner i sängen med någon bra film. Jag kom precis från gymmet, var där idag för första gången tillsammans med Lena. Jag gillade det verkligen! Ser fram emot nästa gång jag ska dit, måndag kanske?

Igårkväll åkte jag till Lena, vi gjorde oss iordning tillsammans och sen åkte vi in till stan för att träffa tre andra tjejer som också var barnflickor. Alla var från olika ställen i USA så jag har fått öva en hel del på min engelska vilket är väldigt bra. Vi gick till ett ställe på söder som kallas för Trädgården. Det var en trevlig kväll, vi pratade en hel del "barnflicke-snack" och sen åkte jag och Lena hem i ganska vetig tid eftersom att både hon och jag skulle upp tidigt och jobba idag.

Så idag har jag haft min första riktiga dag eftersom att Lisa började jobba idag. Jag och Viola åkte till ett Au-pair café som svenska kyrkan anordnar här på Lidingö - så trevligt! Det var ungefär tio tjejer där och vi fick gott fika, satt och pratade och försökte lära känna varandra.

En annan intressant grej är att jag varit på Bolovianska ambassaden idag och det var en upplevelse, det måste jag säga. Jag hjälpte en tjej att hämta ut sex stycken visum till några som ska dit och missionera. Hon befann sig i Göteborg och behövde någon som snabbt kunde hämta dem på Lidingö och sen skicka dem till Göteborg - alltså jag. De var så trevliga där, jag stannade nästan en timme och de berättade massa om Bolivia och försökte få mig att åka dit så jag kan uppleva allting de berättade om. Jag skulle verkligen vilja det men det får bli en annan gång. Jag får skriva det på min att-göra-lista. Först tar vi Sydafrika - 6 months to go!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0