Marknad och golfhäng

Andra dagen i Kapstaden började med Somerset Wests lördagsmarknad som kan liknas vid Burseryd marknad kanske. Det såldes lite av allt möjligt som man kan tänkas behövas, Mat, kläder och prylar prylar prylar.








Framåt lunch hade vi tittat igenom marknadens utbud och hunnit äta varsin glass så då var det dags att åka vidare. Nästa stopp var den lokala golfklubben där Inger och Stefan spenderar mycket tid, härligt säger jag bara.

Här kunde man inte bara golfa utan även äta schysst lunch, gymma och lajja runt. Jag och Lisa började med 30 min på gymmet. Träning är aldrig fel, inte minst på semestern då det slinker ner både det ena och det andra. Kommer ihåg för några år sedan när jag, Emelie och Hanna var på Kefalonia en vecka och vågen visade +3 kg när jag kom hem - efter en vecka!

Efter lite träning käkade vi lunch och tittade in golfklubben lite mer innan vi åkte hem med barnen som längtat efter poolen hela dagen trots ett morgondopp innan vi åkte till marknaden.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0