Spier

Idag åkte vi till en vingård 30 minuter härifrån som hette Spier. Det stod dock ingen vinprovning på dagens schema utan ett besök på deras djuravdelning. Vi visste att det skulle vara en fågeluppvisning klockan två och kom dit precis i lagom tid. Ingen av oss hade väl egentligen så stora förväntningar men jag ska säga er att det här var en fågeluppvisning som hette duga. Fåglarna gick runt mellan våra ben, satt på våra händer (med handske på) och på huvudena. Det var ugglor, gamar och örnar - alltså djur man vanligtvis inte brukar kela med direkt.






Vilda var superlugn under showen men Viggo kunde inte alls sitta still, han var superrädd och sprang och gömde sig bakom mamma. Tillslut vågade han sitta i Lisas knä (men bara om hon höll om honom hårt så att ingen fågel kunde ta honom) och sakta med säkert började han vänja sig och det slutade med att Viggo sedan stod och klappade rovfåglar som om det var gosedjur.


Efter en stund hos rovfåglarna gick vi in genom en annan grind där det fanns geoparder att gosa med. Jag, Vilda, Viggo och Lisa gick in i en av burarna och klappade en. Han var superlugn och låg mest och halvsov men rätt som det var vände han sig om och jag kan säga att det räckte med den lilla rörelsen för att mitt hjärta skulle börja slå dubbla slag.



Allt som allt var Spier ett jättetrevligt ställe med djurfarm, vinprovning, café och lite marknadsstånd med souvenirer - allt man behöver för en lyckad utflykt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0