Post house wines & Waterford

Om man ska sammanfatta denna dag med ett ord är det: vin. Vi har varit på två olika vingårdar idag och luktat och smuttat och diskuterat huruvida vinet var något att ha eller inte (svårt för mig att säga annat än bra eller dåligt, har ännu inte lärt mig göra utläggningar om arom, fyllighet och årgång etc.

Första stället vi var på heter Post House Wines. Där var alla viner döpta efter ett frimärke om jag förstod det hela rätt. Vi var helt ensamma på gården och vi fick stå i "garaget" där vinerna lagrades och testa ungefär fyra-fem olika viner.


Efter att ha börjat dagen med lite vinprovning åkte vi bara fem minuter bort till en mysig restaurang för lite lunch. Maten var jättegod och barnen kunde springa runt och leka på gräsmattan.




Efter lunch åkte vi vidare till en vingård vid namn Waterford Estate. Lisa hade fått tips av en kompis att åka dit och hon beskrev det med orden "Ralph Lauren meets Toscana meets South Africa" och det var så rätt. Jag älskade verkligen det här stället! Så otroligt vackert på alla sätt och vis, hade gärna flyttat dit med en gång. Här testade vi tre olika viner med tillhörande tre olika sorters choklad. Mumma!














Kommentarer
Postat av: mamma

Hallå där, tänk inte ens på att bosätta dig så långt ifån mig, men det ser ju helt fantastiskt ut.

2012-03-01 @ 08:21:33
Postat av: mamma

Hallå där, tänk inte ens på att bosätta dig så långt ifån mig, men det ser ju helt fantastiskt ut.

2012-03-01 @ 08:26:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0