C&M

I helgen var det dags för bröllop nummer två. Den här gången huserade vi på Gräsö, en ö i närheten av Öregrund. Jag och Mariella kom dit i fredags eftermiddag för att börja ordna med allt som skulle vara klart inför vigseln dagen därpå.
På fredagkvällen sov vi i en gammal sommarstuga mitt ute i skogen. I min hårde bäddsoffa fick jag sällskap av två småkryp och just där och då undrar man ju verkligen om man kanske har haft lite fel bild av hur det är att vara bröllopskoordinator men något sådant stoppar inte mig.

På lördagen gick vi upp tidigt för att förebereda det sista och när jag satte mig i bilen för att åka hem halv ett på natten hade jag jobbat 16 timmar. Det är inte min kropp van vid så igår kände jag mig helt överkörd.


Temat på bröllopet var svensk skärgård möter Thailand.
Flera ton sand hade används för att få strandkänsla inne i tältet där middagen skulle äga rum. Alla gästerna fick flip-flops att ha på fötterna och lite här och där stod det parasoll utställda som skydd mot solen (var dock ingen sol i Sverige denna dag.)


Vigseln ägde rum i ett båthus en bit bort. Mycket vackert med sång av Fredrik Swahn, känd från bland annat "så ska det låta". Efter vigseln serverades canapéer med Kalixrom samt blåmussla.

Jag åkte som sagt hem vid halv ett på natten men festen höll på till halv sex på morgonen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0