(Sun)day

Denna söndag började med gudstjänst kl 09.00 för mig i Hillsong Somerset west som är en del av Hillsong i Kapstaden. Jag ska vara ärlig att erkänna att jag var helt inställd på att jag bara skulle möta mörkhyade människor men skam vad fel jag hade. Det fanns till och med blonda personer där som liksom har sitt ursprung här ändå. Hur kan det ha gått till? Jo det var såhär att Holländarna kom hit till Afrika... Nej jag ska inte trötta ur er.
Hur som helst så var det så roligt att gå dit och se hur mycket likheter det finns med våra gudstjänster hemma i Stockholm. Alla var jättetrevliga och det bjöds på kaffe och cupcakes efteråt.

Efter lunch åkte vi till dagens utflyktsmål som var ett ställe som heter Giraffe house men jag verkligen inte var ett ställe för giraffer. Det fanns en giraff och det var en liten, inte fullvuxen en. Falskt marknadsföring helt klart. Men vi fick bland annat se en två meter lång orm, et fet padda, zebror och getter. Mer om det imorgon, då kommer det även visas bilder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0