London baby

I helgen var jag och min vän Amanda i London. Vi träffades första gången i Janurari när hon flyttade upp till Stockholm efter två år i Australien men det känns som att vi har känt varandra i 10 år. Det är så skönt med sådana människor som man klickar med direkt och som man kan vara sig själv med. Det här var första Londonbesöket för oss båda så vi var fyllda av förväntan när planet lyfte från Skavsta vid lunchtid i lördags. Väl framme i London insåg vi att det var sjukt stort och vi yrade runt i tunnelbanesystemet lite som är typ fem gånger så stort som Stockholms. När vi kom fram till hotellet blev vi väldigt positivt överraskade. Det var superfräscht och låg precis vid stora shoppinggatan Oxford street.
 
Första kvällen tillbringade vi i Notting Hill. Ett mycket vackert område med mysiga caféer och små "hål-i-väggen-butiker" där vi shoppade loss lite. Jag köpte mina hittills bästa ballerinaskor någonsin. Så sköna och superbra kvalité för 60kr (smålänningar älskar att fynda.)
 
Lite senare på kvällen åkte vi till Picadilly cirkus.
 
Söndag morgon startade vi med frukost på Starbucks innan det var dags att vara lite turister och kolla in Buckingham palace och Big Ben bland annat.
Och sen tog batteriet i min kamera slut sorgligt nog. Vi hann göra massa mer innan flyget till Sverige gick hem igen. Vi var på gudsjänst i Hillsong Church London och vi shoppade massor. Victorias secret har öppnat sin första butik i London i somras och det var som en dröm att gå in där, vi var där inne i två timmar. Underbart! Vi hade tänkt att vi inte skulle shoppa så mycket men det gick inte så bra, vi shoppade som tokar. Oturligt nog åkte vi bara med handbagage för att spara pengar så när vi åkte hem hade jag på mig dubbla bh:ar, tre linnen och tre tröjor, lite svettigt men helt klart värt. Tack Amanda för en toppenresa som jag sent kommer glömma.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0