Stay healthy live longer?

Nu har jag redan varit i Stockholm en vecka. Tiden går verkligen fort när man har roligt. Sommaren i Småland var bra på många sätt men inte när det gäller kost och träning så nu har jag bestämt mig för att hör och häpna ändra lite på mitt levnadssätt. Förut har jag tänkt 50% nyttigt och 50% onyttigt men jag har bestämt mig för att utmana mig själv att tänka 80% hälsosamt och 20% ohälsosamt. Kroppen mår så mycket bättre av rätt sorts näring och man vet ju det men allt för många gånger låter man begäret efter sött ta över (iallafall jag.)

Boken på bilden fick jag i födelsedagspresent av fam Nilsson och den kommer från mitt absoluta favoritställe här i Stockholm när det gäller mat. Den är fylld av ispiration och när man ser bilderna på allt gott vill man inte annat än att äta fräsch mat.
Jag älskar också att de inte förespråkar någon diet utan att man ska äta lite ur alla matgrupper och självklart unna sig då och då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0