Snökaos

Igår slog vintern till på riktigt här i Stockholm. Jag vaknade hos mina kusiner inne i stan eftersom att jag hade en ledig dag. Klädde på mig för att ta en långpromenad men insåg väldigt snabbt att det inte gick. Snön yrde och det blåste massa så jag såg ingenting.
Jag gick hem igen och bestämde mig för att byta om och åka ner och gå lite på stan, tänkte att då är man ju mest inomhus. När jag hoppar på bussen meddelar chauffören att jag hade tur då detta var den sista bussen som skulle gå, sedan skulle busstrafiken på linje 69 stängas av helt och detta var vid lunchtid.
Jag gick på stan och fick lite julklappar köpta (har jag förresten sagt att jag älskar att köpa julklappar?) och det stora samtalsämnet i alla affärer var såklart vädret. Jag följde trafikläget på SLs hemsida och såg att Lidingöbanan spårat ur och skulle ersättas med bussar men tänkte att om inte bussarna kan köra inne i stan kommer de inte kunna köra ute på Lidingö så jag ringde till Ola och bad om att få åka med honom hem när han slutade jobbet. Jag är så glad att det löste sig så bra för mig. Det blev en lång dag på stan och jag var inte hemma på Lidingö förrän kockan 8 men är väldigt tacksam över att jag kom hem.
En helt galen dag i Stockholm helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0