Ett äventyr

När man åker in till stan från Lidingö kan man antingen köra bil hela vägen, har man inte något sjukt bra parkeringsställe kan det vara ganska bra att istället parkera bilen i Ropsten och ta tunnelbanan därifrån. Har man ingen bil alls kan man ta Lidingöbanan och sen tunnelbanan.

Idag när jag skulle in till kontoret parkerade jag bilen i Ropsten. När jag tre timmar senare ska köra hem från Ropsten sitter bilen fast(!) Det var massa vatten och is på hela parkeringen och när jag parkerade hade isen gått sönder så mina däck var liksom helt "nerborrade" i vattnet. Jag försökte backa, köra framåt, köra framåt på tvåans växel och vicka på ratten - ingenting hände. Förtvivlad ringde jag mamma för att söka lite tröst och få en "axel att gråta på" men icke, hon sitter i möte och svarar inte.

Plan B - jag ringde Lisa (mamma nummer två?) hon är superlugn och säger till mig att gå till närmsta mack och be om en snöskottare. På vägen tillbaka till bilen plockade jag även på mig lite grus på vägen som jag skulle lägga bakom däcken (jag kom inte på det själv tyvärr...)

Planen fungerade dock inte så bra och bilen stod kvar på samma ställe, helt omöjlig att få bort. Folk kommer för att försöka hjälpa mig, en äldre dam som knappt kunde ta sig fram på den isiga parkeringen, en medelålders kvinna som egentligen hade superbråttom och en ung väldigt stilig kille i kostym. Tillslut kom en byggarbetare förbi och tog i för kung och fosterland, då, tillslut, kom jag loss! Jag blev så löjligt glad!

Det var dagens äventyr och jag inser i skrivande stund att jag inte kan någonting om bilar.
Tur att det finns hjälpsamma människor i dagens 2012!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0