G&S

Lördagen den 2 juni 2012.
Det var dags för mitt första uppdrag som praktikant hos Mariella på WeddingPlanner Stockholm.
Klockan 13.00 hämtade jag upp brudgummen tillsammans med familj och vänner på Strand hotell.
På grund av Stockholm marathon fick vi ta oss till Norrmalmstorg för att hoppa in i taxibilarna som skulle ta oss till vigselplatsen - Ulriksdals slottskapell.

Regnet öste ner och det var ungefär 5 grader varmt (kallt med andra ord) men trots det var alla på strålande humör. Hälften av gästerna kom från England, några från Polen och några var ifrån Sverige - en salig blandning helt enkelt.



Efter vigseln åkte alla 104 gäster och brudparet båt till Högberga gård på Lidingö där festen skulle hålla hus. Min uppgift var att köra Mariellas bil till Högberga gård och sedan möta brudparet när de kom med båten så att de kunde gå iväg och fotograferas. Problemet (det blir alltid problem, det har jag fått lära mig nu) var att trafiken stod helt still. En resa som vanligvis skulle tagit mig 30 minuter tog mig nu exakt tre timmar. När jag äntligen kom fram till Högberga gård hade middagen startat och allt kaos vad gäller fotograferande, transporter och  minglande gäster var över och för mig fanns det inte så mycket mer att göra än att sitta ner och få avnjuta lite god mat.

Många av er läsare känner mig och vet att jag länge drömt om att bli bröllopskoordinator och att jag får vara med om det här är fortfarande svårt att greppa för mig. Det är en hel del stress, det är mycket att hålla reda på men mitt i allt fann jag mig själv i att jag inte kunde sluta le. Jag hade en riktigt rolig dag och kväll igår som jag sent kommer glömma.

Sluta aldrig drömma.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Vad stolta vi är, och du passar i kostym, vår egna bröllopsfixare,

2012-06-04 @ 07:45:19
Postat av: Carro

Passa på att öva på Stockholmarna, så att du kan fixa mitt bröllop sen. Kanske ett examensarbete =)

2012-06-04 @ 21:06:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0