Ready to go

Höstens höjdpunkt är äntligen här. Idag flyger jag till Australien! Sitter hemma på Lidingö just nu och har precis stängt min färdigpackade resväska. Känner hur nervositeten börjar smyga sig på men jag är så laddad! 
 
Jag trodde jag hade förberett mig och tänkt på allt men det visade sig igår att så var inte riktigt fallet. Jag var hemma hos mina kompisar Jennifer och Amanda igår på morgonen och eftersom de har bott i Australien frågade jag lite snabbt: Okej men kan det vara någonting som jag har glömt? Då svarar de: Nej bara du har pass och visum är du safe. Visum? Jag blir stel i hela kroppen. Jag har inget visum, det måste man väl inte ha? De trodde såklart att jag skojade med dem men det gjorde jag ju inte. Jag hade ingen aning om att man inte fick komma in i Australien utan visum. Behöver jag säga att jag den följade timmen var ganska så hektisk? Nu är iallafall problemet (förhoppningsvis) löst och jag är redo att åka till Arlanda om några timmar.
 
Igår hade vi en fantastisk dag i kyrkan med över 1700 besökare! Christina Caine gästade oss och hon är verkligen en så inspirerande kvinna. Som nyfödd lämnades hos på ett sjukhus utan namn och oönskad av sina föräldrar. Hon har vuxit upp i en fosterfamilj och under 12 år blev hon sexuellt utnyttjad. Nu åker hon världen runt och berättar om Jesus för människor och driver en stor organisation som heter A21 som jobbar med att hjälpa kvinnor och unga tjejer ur trafficing. En sak som hon sa igår som jag tycker var så bra var det här:
 
"What you are doing this week is more important than what you did last week because what you are doing this week influence what you are doing next week."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0