Sveriges nationaldag

Idag är det Sveriges nationaldag vilket innebär att alla, gamla som unga är lediga från så väl skola som jobb. Lisa och Ola är i Spanien denna veckan och har lite semester och jag och mormor Inger tar hand om barnen här hemma.
Idag var Viggo bjuden på bowlingkalas till sin dagiskompis Jack och vi andra var också bjudna på kalas men till barnens kusin Klara som fyllt 8 år. Efter att vi lämnat Viggo i bowlinghallen åkte jag, Inger, Vilda och Viola till Trolldalen för lite tårtkalas. Vädret visade sig från sin bättre sida så vi kunde sitta ute och dricka kaffe och äta smörgåstårta.

Mitt under kalaset kom Martin Stenmark känd från TV-programmet kvällen är din. Jag ska ärligt erkänna att jag så fort jag såg honom kollade efter filmkameror för man har ju sett hur det brukar gå till på programmet så jag trodde först att han skulle överraska Klara som fyllt år men så var inte fallet, han var bara vän till familjen.
Småstadsbo som man är tycker man ju att sådant är jätte roligt. Han var supertrevlig och tog i hand med oss alla och presenterade sig som Martin, borde kännas lite konstigt att göra det eftersom att alla vet vem man är ändå.

På kvällen åkte jag in till stan där jag mötte Jesper, Edvin och Linus som åkt upp hit till stan för en liten snabbvisit. Vi satte oss i Kungsträdgården och åt lite. Det var verkligen packat med folk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0