Kyrkan

I söndags var jag åter igen i Hillsong. Innan jag flyttade upp hit till Stockholm hade jag bestämt mig för att testa massa olika kyrkor och sedan bestämma vilken jag ska gå till regelbundet. Första söndagen gick jag till Hillsong och dit har jag också gått sedan dess. Jag tycker verkligen att det är en relevant kyrka med fokus på helt rätt ställe - Gud och människor.



I söndags var jag med och teamade första gången. Det innebär att man är i ett team tillsammans med ett gäng andra människor och så har man olika uppgifter innan och efter (eller under) gudstjänsterna.
Jag var med i dekorteamet men jag var bara med på eftermiddagen så jag hjälpte inte till med att sätta upp allt men däremot hjälpte jag till att packa ihop allting efter sista gudstjänsten (Hillsong har tre gudstjänster varje söndag - kl 11, 16 och 18.) När sista gudstjänsten är slut måste allting ner i lådor för att sedan köras iväg till ett lager eftersom att kyrkan bara hyr lokalen under söndagen. Vissa är uppe redan klockan sex på söndagmorgon för att hämta och köra saker till Nalen - det tycker jag är imponerande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0